Pages

Saturday, 23 May 2015

#FBP2015 ; APA ADA #PEKANFRINJAN @festivalbelia15

Apa ada di Pekan Frinjan? Apa yang menarik dengan Pekan Frinjan ini yang salah satu segmen di Festival Belia Putrajaya 2015 yang berada di Zon Selatan?


Pekan Frinjan adalah salah satu inisiatif kelompok Frinjan bertujuan untuk membudayakan masyarakat. Ini dilakukan dengan membawa pelbagai aktiviti seni dan kebudayaan terus kepada masyarakat umum, khususnya di media dan jalanan.


Dengan mempersembahkan seni dan budaya dalam bentuk “pop”, diharapkan masyarakat akan terus mahu mendekati bahan berteraskan intelektualisme. Ini penting dalam membentuk sebuah negara dan persekitaran bertamadun yang tidak hanya mementingkan pembangunan ekonomi semata-mata.

Frinjan berpendirian untuk memanfaatkan seni sebagai medium untuk menarik perhatian masyarakat terhadap isu-isu sosial politik yang berlaku dan bekerjasama dengan badan bukan kerajaan, komuniti seni dan institusi pendidikan untuk memanafaatkan seni sebagai medium pemerkasaan anak-anak muda untuk mendepani pemasalahan.

Acara Frinjan memberi peluang kepada pengunjung yang mahu mengekspresikan diri mereka di pentas Frinjan tanpa ada batas politik, sosial, darjat mahupun ras.Ingin mengetahui lebih lanjut tentang Pekan Frinjan ini, jom ke Festival Belia Putrajaya 2015.

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...