Pages

Thursday, 24 October 2013

PEGUAM CELAKA INI AKAN MATI-MATIAN PERTAHANKAN PEMBUNUH PEGAWAI AMBANK!

Pegawai Ambank yang ditembak mati oleh pengawal keselamatan telah selamat dikebumikan namun pembunuhnya masih lagi bebas. Pastinya keluarga mangsa masih bersedih diatas pemergian orang yang tercinta. Arwah telah meninggalkan seorang suami dan dua orang anak yang masih kecil.

Tanah kubur yang masih merah dan keluarga yang sedang berkabung, tiba-tiba seorang peguam PKR N. Surendran didakwa membuat kenyataan yang akan menambahkan kesedihan keluarga mangsa. Mengikut sumber, N. Surendran akan membela pengawal keselamatan yang menembak mati seorang pekerja Ambank semalam. Laporan memetik N.Surendran yakin pengawal keselamatan terrsebut mengalami tekanan dan menjadi tugas untuk beliau mempertahankan pengawal Keselamatan tersebut dan mengelakkan hukuman gantung sampai mati jika pengawal keselamatan tersebut disabitkan dengan kesalahan membunuh. Keluarga pengawal keselamatan yang membunuh pekerja Ambank juga dilaporkan telah berjumpa dengan N. Surendran bagi membantu dalam kes pembunuhan ini.

JIKA BENAR DAKWAAN TERSEBUT, amat malanglah kepada rakyat Malaysia kerana penjenayah akan terus terbela dan mangsa akan teraniaya sampai bila-bila. Teman yakin peguam PKR ini akan menggunakan seluruh tenaga fikiran untuk memastikan pembunuh tersebut terlepas daripada hukuman dengan alasan-alasan teknikal di dalam undang-undang. Benar, yang dituduh wajar membela diri demi keadilan ditegakkan tetapi bagaimana pula keadilan kepada keluarga mangsa?

Inilah konsep liberal yang dibawa oleh Pakatan Rakyat. Kedaulatan undang-undang akan dicabar daripada segenap aspek. Seseorang itu akan terus dibela untuk “membersihkan diri” sehingga mengenepikan tuduhan asal melalui alasan teknikal. Inilah namanya kebebasan yang menafikan kebebasan orang lain.

Pakatan Rakyat yang  memperjuangkan hak asasi rakyat menurut perlembagaan namun hak asasi orang lain pula dinafikan..

8 comments :

  1. http://cikgumanstation.blogspot.com/2013/10/video-pegawai-ambank-subang-jaya.html

    amaran: mengandungi adegan ganas dan ngeri. tak mahu muntah, jangan tonton...

    ReplyDelete
  2. ni mana punya fakta auta ko ambik daaa... jgn main senduk je fakta papagomo yang bodoh lagi gemuk tu... dia dok jilat bontot menteri BN ko pun takkan ikut jilat jugak... tahu la dapat duit... takut anak beranak ko makan duit tu ade bau busuk lak, bau bontot org BN... tak pun bau bontot lembu hahaha

    ReplyDelete
  3. onwer blog takde duit nak bagi anak bini makan... bangang punya fakta... bodoh ... keturunan blog bodoh ni hahaha

    ReplyDelete
  4. dua orang diatas pun sama celaka...sokong pembunuh..ni semua cina hindu punya kerja...pariah cibai pundek korang semua...lagi baik pembunuh bunuh korang cina india...baru aman aku rasa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa punya komen... lepas tu cina india bunuh lak semua melayu anak bini ko... pastu tinggal ko sorang2 nangis... kan ke bangang namanya tu.... tahu nak bunuh org je... ingat dunia ni mak bapak dia punye kot

      Delete
  5. tak pe la.. harap2 ade orang yang tekanan perasaan g tembak tak pun tikam bini peguam tu. baru la dia tau erti penyesalan.

    ReplyDelete
  6. "Apple Polish" Baru, satu lagi media haram jadah penganut UMPORNO. Apsal, spin master UTUSEX Malaysia nak bankrupt ke?

    ReplyDelete
  7. Ini lah jenis penulis yang dikatakan berfikir dengan kepala lutut. Eh bodoh, hang ada pakai tak (lutut tu) macam mana pengawal haram jadah boleh dapat kerja sebagai pengawal bersenjata. Pi lah tekan keling Mader Kutty. BODOH NAK MAMPUS!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...