Pages

Thursday, 12 September 2013

GILA! Anjing Dijadikan Sebagai Modal Politik! Sampah!!!

Dunia yang semakin pelik! Tiada terdapat di negara-negara lain. Hanya di Malaysia. Ketaksuban berpolitik di kalangan sesetengah rakyat negara ini mencapai tahap yang membimbangkan hingga anjing pun dijadikan modal politik.

Tidak salah jika mahu berpolitik, tidak kira melalui parti atau medium-medium lain, namun berpolitik lah secara matang dan berhemah! Dek kerana anjing, terpalit kedangkalan diri sendiri berpolitik hingga mungkin akan disalah tafsir oleh orang lain.

Ikuti kisah politik dangkal yang teman kutip daripada facebooker  mengenai seorang pemelihara anjing bernama Pak Mie Shelter ini. Usaha murni beliau untuk memberikan anjing-anjing yang "bergelandangan" harus dihargai namun biarlah bertempat demi memelihara keharmornian masyarakat sekeliling. 

Aku tak faham apa masalah sebenar Md Azmi bin Ismail ataupun kat dalam FB lebih dikenali dgn nickname Pak Mie Shelter ni..bukan niat aku nak persoalkan ataupun nak halang tindakan Pak Mie ni yg mengumpul anjing2 terbiar dan membela anjing2 tersebut di satu kawasan..tapi yg jadi masalahnya adalah,tempat yg dipilih oleh Pak Mie untuk membela anjing2nya itu adalah di atas tanah rizab sungai dan juga tanah milik IWK..

Hari ini Pak Mie upload surat arahan yg meminta beliau untuk mengosongkan kawasan tapak tersebut yg dihantar oleh Pejabat Tanah Kota Setar ke dalam FB seolah-olah mahu meraih simpati..hasilnya..ramai orang-orang Cina yg masuk komen dengan komen2 yg negatif dan menghentam kerajaan negeri Kedah..sekarang ini Pak Mie cuba memindahkan tapak pusat pemeliharaan anjing2nya itu ke ke Padang terap pula iaitu di Kg Rambutan Kuala Nerang..sedangkan di kawasan tersebut adalah sangat dekat dengan kawasan penduduk..malah di kawasan tersebut juga merupakan kawasan penduduk Melayu yg beragama Islam..sebab itu penduduk kampung dan Majlis Daerah Padang Terap dan juga ADUN Kuala Nerang membantah keras cadangan untuk membina pusat pemeliharaan anjing2 di Kg Rambutan Kuala Nerang..

Komen2 negatif daripada orang2 Cina dan segelintir orang Melayu yg membela Pak Mie di dalam FB beliau berhubung perkara ini sangat lawak..mereka cuba mempolitikkan isu ini hingga ada seorang mamat Cina yg mencadangkan agar satu perhimpunan dibuat bagi menghalang kerja2 meruntuhkan binaan pusat pemeliharaan anjing pak Mie yg diarahkan supaya diruntuhkan oleh Pejabat Tanah Kubang Pasu itu untuk menarik perhatian orang ramai terhadap kes ini..bagi aku..sepatutnya,mamat Cina yg beria2 sokong Pak Mie tu,tolong sediakan sebuah tapak untuk dijadikan pusat pemeliharaan anjing2 pak Mie di kawasan penduduknya majoriti org bukan Islam..jangan bina di kawasan org2 islam kerana org2 Islam di Malaysia dan di Kedah adalah merupakan org Islam yg berfahaman mazhab Syafie dan anjing merupakan binatang yg haram disentuh..jadi jika dibina di kawasan majoriti org Islam,sudah pasti ianya akan menimbulkan keresahan kpd org2 Islam di situ..TOLONG JANGAN POLITIKKAN ISU INI!!! JANGAN JADIKAN ANJING SEBAGAI MODAL POLITIK OK!!!

2 comments :

  1. Parti Sampah + penyokong sampah = ckp sampah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagi makan racun jer anjing-anjing ni, tak perlu bising-bising. Caranya mudah beli ubat Rodentisida (racun tikus) lumur pada daging, telur atau biskut kemudian lempar pada anjing insya Allah mampuslah anjing-anjing tu.

      Alternatif lain gunakan racun striknin, ibuprofen atau naproden susah sangat jadi roundup lumur pada makanan anjing dan lempar pada anjing-anjing ni. Pasti mampos.

      Senangkan senyap dan berkesan tak perlu kita sama-sama menyalak. Buat je.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...